CRONUS

このお店は、夜の都会をスタイリッシュに過ごすことに長けたエグゼクティブな方々をターゲットとした、会員制のバーラウンジです。会員になりたい、利用してみたいと感じていただくための特別感や非日常感はもちろん、使いはじめてからの勝手の良さや心地良さも非常に重要な運営形態です。この2面性は、間違えるとただの違和感となってしまうため、そのさじ加減が今回の課題でしたが、実はこの「2面性」がデザインのキーワードにもなっています。最初に足を踏み入れるレセプションホールは、石を透過した柔らかい光に照らされたお客様が、黒いフレームとミラーで構成された壁面に映り込み、その見たことの無い姿は、ただ通過するだけでお客様の気持ちを切り替える効果を演出しています。ホテルラウンジに隣接する高級感漂う書斎のような壁一面の本棚は、そのスタイルから落ち着いた雰囲気を感じる一方、中央に人工物(本)とは対局にある自然の岩壁をレリーフのように飾ることで非日常感を創出し、さらに色味を高級感のあるシャンパンゴールドで統一することでバランスを整えています。大部屋の間仕切りは、両面から中が見える特注ワインセラーとすることで、曖昧な境界を造り、モダンな空間構成とオーセンティックな空間構成を無理なく繋いでいます。VIPルームのテーブルは、木の塊をランダムに切り分けた瞬間をガラスケースに納めたイメージで、木の安定感とガラスの脆さを反転させたようなデザインが素材の2面性を引き出しています。このように、空間やモノに2面性を与えつつ、抑制を効かせながらお店を構成した結果、都会的に洗練されたグレード感を持つバーラウンジを創出できました。(井上愛之/ドイルコレクション)

  • 会員制バーラウンジ「CRONUS」
  • オープン:2012年6月1日
  • 所在地:東京都港区西麻布
  • 設計:ドイルコレクション 井上愛之 金井雄生
  • 床面積:150.55㎡
  • 客席数:60席
  • Photo:ナカサ&パートナーズ

 

 

 

This members’ bar lounge targets to the executives who are keen in spending stylish city nights. It goes without saying that you will feel something special and extraordinary for those who want to become a member and who are willing to use this bar. What’s more, once you start using here, usability and comfort will play a great significance to the operation form. You might find these two aspects mentioned above quite odd, and to give just the right touch, was our challenge. Indeed, this “two aspects” was the keyword for designing this bar lounge. Take one step into the reception hall. Warm lights that transmit the stones illuminate customers. They find themselves reflected in the black-frame-mirrored wall surface, in which they have never seen before. Just by walking through this hall, it has a helpful effect of switching customers’ moods. Bookshelves occupying the walls look like a luxurious study room neighboring the hotel lounge. From this style, customers will feel the relaxed atmosphere. On the other hand, to make a contrast with the artifacts (books), we set natural rock face as reliefs to offer extraordinary impressions. Furthermore, we chose a luxurious color, champagne gold, to make good balance. We set a custom-made wine cellar (you can see inside from both sides) for dividing the spacious room. We made a see-through boundary to connect the modern space composition and authentic space composition. As for the VIP room tables, our image was to display moments of randomly-cut-wood into a glass case. Woods have the sense of stability and glasses have the brittle impression. When inverting these two designs, we can bring out two aspects of the materials. Thus, we gave bilateral character to the lounge space and material, by controlling the constitution of the bar. As a result, we were able to create a sophisticated and high-grade bar lounge.(Aiji Inoue/Doyle Collection)

  • Members’ Bar Lounge【CRONUS】
  • Location:Nishiazabu, Minato-ku, Tokyo
  • Open:June 1st, 2012
  • Designer:Doyle Collection  Aiji Inoue, Yuki Kanai
  • Floor area:150.55㎡
  • Capacity:60 Seats
  • Photo:Nacasa & Partners
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
お手掛けの新作物件、新製品情報、広告出稿などのお問い合わせは以下よりお願いします。お問い合わせ